Ferraty v Dolomitech – Fotoreport

Via ferrata Gruppo di Sorapiss

V druhé půlce července jsme s JustLifem vyrazili nakratší výlet na ferraty do italských Dolomit, naším cílem byl třídenní trek kolem masivu Sorapiss. V noci jsme vyrazili naší dodávkou směr Itálie.

Ráno po příjezdu na parkoviště v sedle Passo di Tre Croci jsme nabalili do batohů vybavení a jídlo na tři dny a vyrazili směrem k lagu di Sorapiss.

Lago di Misurina

Po několika hodinách chůze a obědu u neskutečně modrého jezera jsme dorazili k první stěně se zajištěnou via ferratou Francesco Berti.

Počasí nám příliš nepřálo a začalo drobně pršet, ale i tak jsme během 2 hodin ferratu zvládli a k večeru už jsme sestupovali k prvnímu bivaku di Slataper – červené plechové boudě se třemi patry postelí celkem pro 9 lidí.

Počasí se umoudřilo a po večeru stráveném u ohně jsme zalehli nabrat další síly.

Ráno nás překvapil vrtulník s údržbáři, kteří se starají na hřebenech o bivaky a via ferraty – přiletěli uklidit kolem bivaku a opravit prasklé kotevní lano. Druhý den v horách byl slunečný a tak se nám šlo o hodně lépe. Cesta vedla celý den traversem s parádními výhledy na okolní masivy a do hlubokých alpských údolí.

Nocovali jsme v bivaku E. Comici (obr. 28), tentokrát ještě se dvěma dalšími německými turisty.

JL-Feratty-31Poslední den našeho putování pokračoval náročnější, ale o to zábavnější vzdušnou půldenní via ferratou Alfonso Vandelli, která nás postupně dovedla zpět k lagu di Sorapiss a na sestupovou cestu zpět k autu. Přestože se odpoledne opět trochu pokazilo počasí jsme se do Čech vraceli spokojení, v dobré náladě a plni nezapomenutelných zážitků.

Nepropásněte další výlet! Nech se o nových akcích informovat pomocí emailu: